Preskakanje obroka zbog nedostatka vremena: Razlog za brigu ili ne?

Pravilno konzumiranje hrane pozitivno utiče kako na metabolizam, tako i na svakodnevne aktivnosti koje obavljamo u toku dana.

Čovek danas živi veoma ubrzanim tempom, a taj tempo povećava stres koji loše utiče na naš organizam, a samim tim i na našu ishranu. Više o tome kako stres utiče na našu ishranu možete pročitati OVDE.

Dešava se da ljudi vrlo često preskaču obroke baš zbog nedostatka vremena. Nekada to čak i neprimećujemo ili ne obraćamo dovoljno pažnje na to.

Ne treba praviti oko toga tako veliku stvar, ja se ne izgladnjujem, ne preskačem obroke namerno, jednostavno sam bio/la previše zauzet/a – česta su opravdanja koja dajemo sami sebi i drugima iz našeg okruženja.

Ortoreksija ili kako bi je drugačije nazvali  zablude o zdravoj ishrani, sve su češći primer načina ishrane, pogotovo kada su u pitanju mladi, a više o tome možete pročitati u intervijuu sa psihološkinjom Draganom Arsenić.

pixabay.com

Da li stvarno postoji razlika izmedju samoizgladnjivanja i preskakanja obroka?


Ukoliko se preskakanje obroka iz bilo kog razloga ponavlja često, odgovor je ne. Razlika ne postoji. Naš organizam ne razume razliku izmedju gladovanja i preskakanja obroka. On jednostavno ne dobija dovoljno energije koja mu je potrebna  za obavljanje svakodnevnih funkcija. A upravo to negativno utiče na naš imunitet, usporava naš metabolizam i čini nas umornijima, tvrde mnoga istraživanja.


Preskakanje obroka, takođe veoma negativno utiče na našu telesnu težinu. Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije (WHO), preskakanje obroka je jedan od glavnih razloga prejedanja, jer smo naravno posle preskočenog obroka mnogo gladniji i težimo da unesemo što više hrane u svoj organizam, kako bi nadoknadili gubitak. Čak i nakon jela, naš organizam se nalazi u odbrambenoj fazi, ne razgradjuje sve hranljive materije nego veliku količinu njih čuva u masnih naslagama za slučaj da opet izbegne nedostatak izvora energije.

Dodatne kalorije koje se ne iskoriste, naš organizam pretvara u masnoću i na taj način, vremenom to može da dovede do povećanja telesne težine, takođe, stalan osećaj gladi, koji je prateći efekat kod preskakanja obroka čini nas nestrpljivima i lakše dovodi do pojave besa.

Preskakanje obroka iz bilo kog razloga nije pravilan način za gubljenje kilograma.

pixabay.com

Preporuka

Ukoliko želite da se osećate zdravo i srećno, a pritom održavate i idealnu figuru –  jedite izbalansirano tokom celog dana, u skladu sa vašim potrebama i aktivnostima. Ključ je u boljoj organizaciji vremena i planiranju unapred. Naravno, neće sve uvek ići savršeno, postoje dani kada jednostavno ništa nismo mogli da predvidimo, ali je vrlo važno da obratimo više pažnje na ovaj problem. Takođe, vrlo je važan i unos tečosti u organizam, a više o samoj hidrataciji možete pročitati OVDE.

Autor: Una Momčilović

Leave a Reply

The Best News Daily

We don't send spam